دوکوهه السلام ای خانه عشق

ما فقط با آنهایی کار داریم که رهرو عشقند شهید مجید پازوکی

دوکوهه السلام ای خانه عشق

ما فقط با آنهایی کار داریم که رهرو عشقند شهید مجید پازوکی

مقلب القلوب

بسم رب الشهدا

یا مقلب القلوب و الابصار

یا مدبر الیل و النهار

یا محول الحول و الاحوال

حول حالنا الی احسن الحال

سلام

1:از اونجایی که بنده قول دادم که از این به بعد وبلاگ را به موقع اپدیت کنم و طی هماهنگی های به عمل امده بین بنده و وجدان خفته ام لذا تصمیم گرفتم برای یک بار هم که شده به این قول همیشگی عمل کرده و برای یک بار هم که شده وبلاگ را به موقع آپدیت کنم

2:وقتی خرداد 82 برای اولین بار این وبلاگ را آپدیت کردم هیچ وقت فکرش را نمی کردم که  روزی تاریخ آپدیت شدن وبلاگ در سال 84 باشد کم کم دوکوهه دارد دو سالش تمام  می شود با تمام فراز و نشیب هایش و ان شاءالله به مدد شهدا چراغش خاموش نمی شود

3: ما یه رفیق داشتیم به اسم سه نقطه(...) که چند وقته پیداش نیست همیشه از 50 تا نظر وبلاگ 49 تاش برای اون بنده خدا بود و اون یکی هم خودش بود با یه اسم دیگه! نمیدونم چرا  دیگه سر نمیزنه شاید ناراحت شده از این بد قولی های ما شاید هم خدایی نکرده اتفاقی... نه ! ولی هر کی دیدش سلام ما رو برسونه و بگه بابا ما منت کشیدیم

4: خیلی از دوستان توی نظرات قبلی و قبلتر به ما لینک داده بودند و تقاضای لینک کرده بودند چند تایی هم توی این متن لینکی ما تقاضای لینک داشتند اما من کوتاهی کردم و جواب محبت دوستان را ندادم  خداییش ما وقت آپدیت کردن وبلاگ رو تو ماه های گذشته نداشتیم چه برسه لینک دادن ولی اول از این دوستان عذر می خواهم که وظیفه بنده را یاد آوری کردند و با کم توجهی من رو به رو شدند و بعد تقاضادارم در صورت تمایل یک بار دیگر نام وبلاگ هایشان را برای حقیر جهت یاد اوری لینک دادن ذکر کنند(لفظ قلم صحبت کردن رو حال کردید!)

5: امسال دقیقه 90 دوکوهه رفتن ما کنسل شد حرف زیادی در این مورد نمیزنم دمشون گرم!

6: از اونجا که بعضی وقتها یه جورایی جو گیر میشم و یه چیزهایی به اسم شعر میگم گفتم شاید بد نباشه به مناسبت اولین آپدیت سال 84 یک غزل که مربوط به آقا امام زمان میشه را بذارم تو وبلاگ (تف تو ریا!)

 

                        ((تو را دارم ...فقط!))

میان خانه جان من فقط تو را دارم     

                                            ز مه رخان زمان ، من فقط تو را دارم

مجاز عشق زمینی چو خار راه من است

                                            به خیل خار مغان، من فقط تو را دارم

دو چشم مست تو چون کاسه شراب من است

                                            بیا ز دیده نهان ، من فقط تو را دارم

عسل به پیش لب تو سیاه باشد و تلخ

                                            ز روی ماهت امان، من فقط تو را دارم

اگر جهان همه لیلی شود بگویم من

                                           تویی سپهر جهان، من فقط تو را دارم

ز نار باک و به جنت امید در من نیست

                                           به دوزخ و به جنان، من فقط تو را دارم

نظر کنم چو به خورشید سایه ات بینم

                                           کنم ز سینه فغان، من فقط تو را دارم


(رضا 26/12/83)




هان ای مظلومان جهان هز هر قشر و کشوری هستید به خود آیدد و از عربده آمریکا و سایر زورمندان تهی مغز نهراسید و جهان را بر آنان تنگ کنید و حق خود را با مشت گره کرده از آنان بگیرید

((امام خمینی))




ساختمانهای پنج طبقه نیز به دو شکل متفاوت طراحی و احداث شد. ساختمانهای مجردی برای اسکان کادر مجرد و ساختمانهای متاهلی برای استقرار خانواده کادر متاهل.
دو ساختمان پنج طبقه واقع در جنوب زمین صبحگاه که با بقیه ساختمانها فاصله دارد، ساختمانهای مجردی محسوب می شدند و 13 ساختمان پنج طبقه، مخصوص کادر متاهل بود. نوع طراحی به کار گرفته شده در درون ساختمانها به خوبی نشان دهنده این منظور است.
اما قبل از اینکه امور تأسیساتی پادگان به اتمام برسد، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و روند تکمیل پادگان عملا متوقف شد و با رفتن متولیان احداث، پادگان به شکل نیمه ساز رها گردید.



مقاومت مردمی چگونه پدید آمد؟

دشمن بدون توجه به روحیه انقلابی مردم مسلمان ایران تصور می کرد که اختشاشات داخلی ، تعارضات سیاسی و برخی مشکلات اقتصادی که جمهوری اسلامی ایران با آن درگیر بود ، مانع از حضور نیروهای مردمی در جبهه ها خواهد شد . عراق با تلاش مداوم برای ایجاد جنگ و سرمایه گذاری در جذب ضد انقلابیون منطقه تصور می کرد در مناطق درگیری نه تنها مقاومت مردمی قابل توجهی بروز نخواهد شد بلکه به استقبال و پشتیبانی ساکنین شهرهای مرزی قادر است به سرعت ، اهداف خود را تامین کند اما در همان روزهای اول شروع جنگ در مسیر شهرها به شدت با مقاومت مردمی مواحه شد . جبهه های خرمشهر، جنوب اهواز، غرب دزفول، سوسنگرد ، گیلانغرب و سر پل ذهاب صحنه درگیری های شدیدی گردید که حکایت از جانفشانی مردمی داشت که به عشق اسلام  و انقلاب و امام خمینی (ره) با متجاوزین به مقابله برخاسته بودند . در این مقطع سازمان نظام جمهوری اسلامی به خاطر عدم آمادگی نتوانست نقش موثری ایفا کند و مردم در قالبهای مختلف از جمله سپاه پاسداران شکل گرفته و با حد اقل امکانات و گاه با سلاح سبک در مقابل یگانهای رزمی و زرهی هراف مقاومت می کردند و در نتیجه همین مقاومت ها ، ارتش عراق دچار مشکل شد و موجبات شکست استراتژی عراق را فراهم کرد .جنگ مردمی در خرمشهر سمبل مقاومت مردمی بود که به مقاومت سی و پنج روزه مشهور شد .




محسن عصبانی شد و داد زد: صد بار بهت گفتم با من شوخی خرکی نکن

همان طور که با بچه ها می خندیدیم گفتم: سید جون مرگ خودم قورباغه اش تمیز بود از آب گرفته بودمش نمیدونم چرا تو یقه تو اومد اینقدر لیز شد

همانطور که سعی می کرد خنده اش را مخفی کنه گفت: وایسا ! اگه یه روز تو غذای تو مارمولک ننداختم...

به هفته بعدش بود که سید محسن شهید شد رقتم سر قبرش و کلی گریه کردم و تو دلم حلالیت طلبیدم موقع برگشت گشنم شد و رفتم ساندویچ بخورم لقمه اول رو که خوردم جنازه یه مارمولک مرده را تو غذام دیدم همون موقع صدای سید تو گوشم پیچید : مرده و حرفش! مونده بودم بخندم یا گریه کنم ساندویچ را تا آخر خوردم و برگشتم بهشت زهرا!





 


زبان قاصر است از گفتن، تاریخ عاجز است از نوشتن و ثبت آنکه چرا این همه ایثار شما بسیجیها در هیچ جای دنیا تکرار نشده است

((شهید عباس امیری فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله))


اگر قسمت بود تا اربعین و.بلاگ آپدیت می شود ولی اگر قسمت نبود که احتمال قوی نیست حتما حقیر را دعا کنید ...
رضا((حاج کاظم!))

نظرات 10 + ارسال نظر
مرکز فرهنگی شهید آوینی یکشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 02:14 ب.ظ http://avini222.persianblog.com

این هم نمونه ای از دل نوشته های برادران و خواهران در دوکوهه : انشاالله استفاده بفرمائید در سایت .
... هنوز مى‏توان از درون سنگرهاى متلاشى شده دوران دفاع مقدس، زمزمه‏ى عارفانه‏ى رزمندگان ایران اسلامى را شنید. هنوز مى‏توان صوت زیباى قرآن خواندن بسیجیان را از قرارگاه‏ها و نمازخانه‏ها شنید.

هنوز از لابه‏لاى سکوت انباشته‏ى این دشت، رساترین فریاد هستى به گوش مى‏رسد. هنوز «لبیک یا خمینى‏» رزمندگان در پاسخ به نداى «هل من ناصر ینصرنى‏» ولى فقیه زمان شنیده مى‏شود... هنوز آثار مقاومت مردانه‏ى فرماندهان رشید اسلام، هم چون شهید چمران، صیاد شیرازى، باقرى، همت، خرازى و بابایى... را در میدان نبرد مى‏توان دید... حال با مشاهده‏ى این همه عشق و ایثار و مقاومت، با شهدا و امام شهدا، تجدید پیمان مى‏کنیم و با ولى امر مسلمین جهان حضرت آیة الله خامنه‏اى (مدظله العالى) بیعتى دیگر مى‏بندیم که در صراط مستقیم براى دفاع از تمامیت ارضى میهن اسلامى و آرمان‏هاى بلند انقلاب اسلامى‏مان تا آخرین نفر و آخرین نفس ایستادگى کنیم...
- منتظر موارد بعدی از این دست باشید
یا علی مرکز فرهنگی شهید آوینی

باران چهارشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 12:45 ق.ظ http://baparvardegar.persianblog.com

درود بر حاج کاظم عزیز. سال نو شما هم مبارک باشه . ان شاءالله سال ظهور آقا هم باشه امسال. از حضور سبزتان در وبلاگ رحمت های الهی تشکر می کنم. راجع به سندهای این اذکار هم خدمتتان عارضم از مفاتیح الجنان و یامن اسمه دواء و ... استفاده می شود. التماس دعا . یا علی...

منتظر چهارشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 08:01 ب.ظ http://forat-hossin.persainblog.com

سلام/وقتی وبلاگ شما رو باز کردم یه جور دیگه شدم/ رفتم تو حال/واقعا لذت بردم/ لینکتونم کردم/ اگه لینک یه همچین وبلاگیم باشم افتخار می کنم / به ما هم سری بزنید/ موفق و پیروز باشید/ یا علی/ اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم

علیرضا دوشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 06:36 ب.ظ http://shieh.parsiblog.com

سلام حاجی جون. اولا سال جدید مبارک. دوما انشاءالله سال سرشار از موفقیت و پیروزی در پیشرو داشته باشید. سوما جات خالی بود دوکوهه. باز ساختمان های گردان های کمیل، مغداد، عمار و ... . یه بادی هم می اومد که نگو. خلاصه جات خیلی خالی. البته جای همه دوستان خالی. انشاءالله خداوند توفیق پیاده شدن اوامر دینش را به دست ما محقق سازد. اللهم عجل لولیک الفرج. یاعلی، التماس دعا.

مهدی چهارشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 12:29 ق.ظ http://mahdideh.persianblog.com

سلام. خیلی عجیب نیست یه جوونی مثل من هیچ اعتقادی به این حرفها نداشته باشه. خیلی عجیب نیست یه نسل سومی مثل من جنگ و جبهه براش بی معنی و حتی مسخره باشه. خیلی عجیب نیست یه بچه سوسولی مثل من بخنده به حرفهای برو بچه های جبهه و جنگ. اما خیلی عجیبه یه آدمی با توصیفات من با یه بار به زور رفقا دوکوهه رفتن دیوونه شهدا بشه. از اون عجیب تر که شهدا همه جا کمکش کنند. اینها که چیزی نیست داداش. من دینمم مدیوونه شهدام. دنیا و آخرتم مال شهداست. حالا خیلی ها بهم میخنندن. خیلی ها مسخره ام میکنند . خیلی ها یه من میگن متحجر اما فقط دلم خوشه اگه یه جا گیر بکنم مثل شهدا بگم یا حسین. یا حسین...

من و دلتنگ پنج‌شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 02:39 ق.ظ http://s113.persianblog.com

ما از دو کوهه که هیچ ... از چند جا دیگه ام جواب شدیم!!! .... دعا ....
سال خوبی داشته باشین ...

طلبه نت سه‌شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 02:38 ب.ظ http://talaba.persianblog.com

سلام داداش گلم ممنون سر زدی منم دارم مثل شما میشم در دیر ابدیت کردن اخه سیستمما فروختم منتظرم دوباره یکی بخرم انشا الله در اولین فرصت شما را در لیست طلبه ها مینویسم..یا علی مدد

پیرمرد سه‌شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 06:55 ب.ظ

ترسم که به مقصد نرسی اعرابی

ققنوس داغ دیده جمعه 26 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 12:00 ب.ظ http://ghoghnooss23.blogfa.com

یه سری به ما بزن
لینک ما هم تو سایت بذاری بد نیست
به امید ظهور آقا

روح الله دوشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 06:30 ب.ظ http://gournalistonline.persianblog.com

سلام
این نوشته از بغداد برایت فرستاده می شود. به یادت بودم ( البته در کربلا ) همچنین به یاد مهدی . فردا می رویم کردستان...اگر می خواهی دیگر من را نبینی برایم دعا نکن
چاکرتیم حاج کاظم ...مطالبت را حتما ببر روزنامه و تحویل بده
وگرنه خودنت می دانی ...شماره محمد ضرغامی را هم از مهدی بگیر و بهش رنگ بزن ...بگو گفتگ.ی با شاهکار را حتما تحویل خانم کیانی بدهد...برای همین هفته ...می بینی که از عراق هم بع فکر کارک...وجدان کاری خونم بالاست دیگه ...مخلصیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد