دوکوهه السلام ای خانه عشق

ما فقط با آنهایی کار داریم که رهرو عشقند شهید مجید پازوکی

دوکوهه السلام ای خانه عشق

ما فقط با آنهایی کار داریم که رهرو عشقند شهید مجید پازوکی

عاشورا تمام شد... امان از دل زینب



بسم رب الحسین
حرف خاصی برای گفتن ندارم
امروز عاشورا بود!
در کربلا چه گذشت؟
ارباب ما تنها بود
و ندای هل من ناصرش بی پاسخ ماند
آخر عباس و اکبر آرام در کنار شهدا خفته بودند
و حسین بود و ....
امان از دل زینب
شنیدم امروز زائران حسین با بدنی خونین به دیدار اربابشان شتافتند
حسین جان!
این عاشقان چه کردند که اینگونه جامشان را پر میکنی و جانشان را می ستانی؟!
مگر ما عاشقت نیستیم؟!!!
اینان چه کردند که روز عاشورا در کربلا خونشان ریخته میشود



خوشا به سعادتشان
و خاک بر سر ... من!
زائران حسینی خاک پایتان سرمه چشممان
سلام ما را به ارباب برسانید
نظرات 32 + ارسال نظر
خادم المهدی چهارشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 03:48 ب.ظ http://www.313.blogsky.com

خادم المهدی چهارشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 04:03 ب.ظ http://www.313.blogsky.com

سلام مومن خدا!
واقعا خسته نباشید.از اینکه با وب لاگتون آشنا شدم خیلی خوشحالم.مطالبتون واقعا جذابه .خصوصا مطلب یک جرعه لباس مشکی تون.امیدوارم همیشه در پناه حق باشید و دست مولا یارتون باشه. یا حق....

علی الهام پنج‌شنبه 14 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 11:31 ق.ظ http://omolaeme.persianblog.com

ما عطش را نچشیدیم ببخش
آن واقعه را خوب ندیدیم ببخش
صد بار خبر و رسید و راه افتادیم
هر مرتبه هم دیر رسیدیم ببخش

علی الهام پنج‌شنبه 14 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 11:34 ق.ظ http://omolaeme.persianblog.com

داد زدم : بشین دید داره . اگه ببینن می‌زننت.
گفت : نترس نمی‌زنن . اولا که من اینجا شهید نمی‌شم توی درگیری شهید می‌شم . دومش هم تیر می‌خوره توی پیشونیم . می‌افتم به سجده و می‌گم یا حسین بعد شهید می‌شم .
پنجاه روز بعد جنازه را آوردند . تیر توی پیشونیش بود و به حالت سجده بود . یا حسینش را هم لابد گفته بود.

آسمانی جمعه 15 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 12:49 ق.ظ http://h-kia.blogsky.com

بسم رب شهدا و صدیقین
سلام
شهادت عاشوراییان حسینی را در کربلا به شما دوست عزیز تسلیت می گویم.

احمد جمعه 15 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 02:01 ق.ظ http://oneplus.persianblog.com

مطالب بسیار جالبی داشتید
بسیار لذت بردم و از آشنایی با شما خوشحال شدم
سری هم به بلاک تازه تاسیس من بزنید و با راهنماییهاتون کمکم کنید
همیشه پیروز باشید

مهدی جمعه 15 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 07:42 ق.ظ

گل اشکم شبی وا می شد ای کاش
شهادت قسمت ما می شد ای کاش
انشاالله موفق باشی

[ بدون نام ] جمعه 15 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 10:38 ق.ظ

سلام . تسلیت می گم

بد نیست از درون داعیه داران ارزشها شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 09:39 ق.ظ

بنام خدا
ان الذین یاکلون اموال الیتامی ظلما، انما یاکلون فی بطونهم نارا و سیصلون سعیرا
کسانی که اموال یتیمان را به ظلم می خورند،جز این نیست که شکمشان را از آتش می انبارند و به آتش سوزان جهنم درخواهند آمد.(سوره نساء،آیه 10)
چرا از جناح راست بیرون آمدم؟
روایت یک انحطاط
تحمل ظلم،خیلی آسان تر از تحمل ظالم بودن است.
آلبا دسس پدس

درون داعیه داران ارزشها شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 10:04 ق.ظ

بنام خدا
ان الذین یاکلون اموال الیتامی ظلما، انما یاکلون فی بطونهم نارا و سیصلون سعیرا
کسانی که اموال یتیمان را به ظلم می خورند،جز این نیست که شکمشان را از آتش می انبارند و به آتش سوزان جهنم درخواهند آمد.(سوره نساء،آیه 10)
چرا از جناح راست بیرون آمدم؟
روایت یک انحطاط
تحمل ظلم،خیلی آسان تر از تحمل ظالم بودن است.
آلبا دسس پدس
بیش از هر چیز،مایلم نوشته را با بیان این نکته آغاز کنم که اساسا کاربست مفهوم «جناح » در مورد تشکل های سیاسی محافظه کار نادرست بوده و در بهترین حالت ممکن می توان واژه «قبیله» را برای آنان به کار برد. تفسیر روابط.نوع تعاملات و گفتمان حاکم بر محافظه کاران، با رجوع و استناد به درونمایه هایی ممکن می شود که تنها در بین قبایل می توان یافت. از این رو،محافظه کاران بیش از آنکه به لحاظ سیاسی قابل مطالعه باشند شایسته بررسی های انسان شناسانه ای هستند که امروزه توسط باستان شناسان و مردم شناسان در میان قبایل دوردست، بازمانده از تاریخ و عقب مانده صورت می گیرد،قبایلی که در محیطی منزوی و دور از دسترس دیگران را تحت فشار و ظلم و ستم خود قرار می دهند. این چیزی است که کاملا در مورد راست ها صدق می کند و آنان تا کنون با زیرکی توانسته اند خود را از چشم باستان شناسان و مردم شناسان دور نگاه دارند!!
نگارنده با آنکه نزدیگ به سه سال در این جناح به سر برد، اما اکنون که از آنان فاصله گرفته است، تعبیر «بریده» را در مورد خود هرگز صحیح نمی داند. درست بر عکس، این جناح راست و سران آن هستند که بریده اند،به آرمان های ادعایی خود پشت پا زده اند و در حالی که فاصله چندانی با پایان زندگی ندارند حریصانه و در اوج حقارت به تمتع و خوش گذرانی های دنیوی روی آورده و در این مسیر تمام مرزهای اخلاقی و انسانی را زیر پا نهاده اند.
حتی مشاهده شدیدترن و شنیع ترین انحرافات جنسی و اخلاقی در بین جناح راست، اینچنین مرا دچار شگفتی نمی ساختند. (تنها یک چیز دیگر مرا تا این حد شگفت زده ساخت: تعداد بی شمار و سرسام آور صندوق های صدقات در خیابان های تهران !) زیرا به گفته رومن گاری : « در قیاس با انحرافات فکری .علمی و سیاسی،کلیه انحرافات جنسی در نظرم یکسره بی اهمیت جلوه می کند. چون از هر چه بگذریم آنان تنها رختخواب ها را به لرزه در می آورند و نه جهان را.»! در جناح راست، انحطاط و سقوط یک تفکر را مشاهده کردم که برای حفظ خود شرایط مصنوعی را بر فضای سیاسی حاکم ساخته و به هر کاری دست می زند،تفکری که نه سنتی است و نه مدرن.
اصولا صورتبندی جناح راست در قالب های سنتی یا مدرن نادرست و تلاشی است بیهوده. انتظار بزرگی است از کسانی که خود را در برتر و ورای هر چیز می دانسته و حتی قوانین ساده منطقی (4=2*2) را با توجه به خواست ها و تصورات ذهنی خود تغییر داده اند، بخواهیم به سنت یا مدرنیسم تن بدهند. باید این پیش فرض تکراری به دور انداخته شود که جناح راست را تابع سنت قلمداد می کند. شاید زمانی بسیار پیش از این می توانستیم آنان را سنتی و تابع آموزه های سنت قلمداد کنیم، اما امروزه آنان از سنت فقط به عنوان یک پوشش برای فریب توده ها استفاده می کنند. این واقعیت را کسانی بهتر متوجه می شوند که خارج از مرزها به تحولات سیاسی ایران می نگرند و دقیقا به همین دلیل است که نفوذ و اقتدار فراملی جناح راست بسیار سریع تر و زودتر از داخل در حال محو شدن است. آنان واقعیتی را نظاره کرده اند که افکار عمومی به تدریج در حال مشاهده کردن آن است.
این چندگانگی،تلون و شلختگی فکری و رفتاری جناح راست، در سطح فرهنگی خود نوعی «ریاکاری» پیچیده و چند لایه را در بین آنان ریشه دوانیده است. هدف و غایت این ریاکاری،کسب توامان دنیا و آخرت است. جناح راست می خواهد و در سودای آن است که هر دو دنیا را به تسخیر خویش درآورد.دنیا به جای مزرعه آخرت، باید بهشت زمینی آنان باشد و بدیهی است این بهشت باید جهنمی را در کنار خویش داشته باشد ! این سخن که آنان خود را به ترک دنیا،اجتناب از مال اندوزی و هوس های دنیوی توصیه می کردند امری است مربوط به گذشته که در آن گذشته تنها نقش یک کانون حسرت برانگیز را ایفا می کند که جبران آن بر حال و آینده سنگینی می کند.
یک مسابقه ثروت اندوزی و خوش گذرانی در جناح راست راه افتاده که قربانی آن مردم ایران و ایتام و فقرا هستند. مثلا جالب است بدانید کسی که خود را مظهر ساده زیستی وانمود می کند، در شهرستان یک زندگی برای خود فراهم ساخته که از زمین تا آسمان با زندگی تهرانش متفاوت است. خانه او در تهران حتی فرش هم ندارد، اما در باغ هزار هکتاری پسته اش ویلایی در حال سر به فلک کشیدن است!
ریاکاری آنان پیامد ناگزیر تناقضی است که در تفکرشان وجود دارد. یک «نظام نمادین ریاکاری» ابداع کرده اند که در سه سطح عمل می کند:
1. سطح درونی و فردی: سران جناح راست عمیقا به تقوی و پرهیزگاری خود اعتقاد داشته و دروازه های بهشت را از هم اکنون پیش چشمان خود گشوده می بینند! مساله فقط این نیست که آنان از دیگران انتظار دارند ریاکاری شان را به رسمیت بشناسد، بلکه خود بیش از همه به چنین توهمی رسیده و در عین حال که به هر کاری دست می یازند،ذره ای تردید در تقوی و دیانت خویش ندارند. ساختار روانی آنان به گونه ای است که می تواند این تناقض و دوگانگی عظیم را هضم کند!
2. سطح بین فردی: مهم ترین انتظار سران جناح راست از اطرافیان خود به رسمیت شناختن و تایید این نظام نمادین است. از هم این روست که چاپلوسی و تملق مهم ترین کارویژه افرادی باید باشد که با این جناح در تعامل هستند. چاپلوسی معنای عمیقی دارد و آن این که ما بپذیریم فرد مقابل از هر حیث مبری از خطا بوده و پیشاپیش به هر گونه حرف و نظر او تن در دهیم. چاپلوسی یعنی در درون شبکه نظام نمادین ریاکاری قرار گرفتن و خود را تابع و تایید کننده آن ساختن و این مهم ترین و بنیادین ترین وظیفه هر فردی است که می خواهد وارد جناح راست شود. «نظام نمادین ریاکاری» جایگاهی برای «دیگری» به جز «رعیت و برده تایید کننده» باقی نمی گذارد. «حق» یعنی چیزی که از اصالت برخوردار است ومی تواند ریاکاران را رسوا کند و این همان چیزی است که تنفر سران جناح راست را برمی انگیزد. هر زمان که مردم بخواهند حق خود را مطالبه کنند (مانند دوم خرداد )، ناخواسته پرده های ریاکاری و تزویر را کنار زده اند .و این مایه وحشت و عذاب برای جناح راست است.
درست به همین دلیل است که جناح راست با هر تفکری که در آن مردم نقش و جایگاهی داشته باشند، از اساس مخالف است و هرگز نمی تواند خود را با آن سازگار سازد. مردم تنها می توانند و باید در نقش یک رعیت و بنده ظاهر شوند و انسان مفهومی است مرده که در روان آنان کوچکترین پژواکی ایجاد نمی کند! انسان یعنی بشر صاحب حق ،یعنی آنکه آزاد است و این چیزی است که جناح راست هیچگاه به آن تن در نخواهد داد، چرا که با ذهنیش ناسازگار بوده و روانش را پریشان خواهد ساخت. مخالفت جناح راست با مردم سالاری و دموکراسی، مبنا و زیرساخت روانی دارد و بدین دلیل است که برای مطالعه و تحلیل جناح راست بیش از فیلسوفان سیاسی به روان شناسان،باستان شناسان و مردم شناسان نیاز داریم!
مردم سالاری دینی ادعایی شان،نه مردم سالاری است و نه دین در آن جایی دارد. آنان مردم و دین،هر دو را به بازی گرفته اند. مردم سالاری دینی جناح راست،از ریاکاری ریشه گرفته که تناقض حل ناشدنی بین این دو مفهوم تنها نمود ظاهری آن است.
نسبت جناح راست با دین یک نسبت منفی است، یعنی این جناح تنها می تواند کارکرد دین زدایی داشته باشد. بسیار مشکل است کسی به این جناح وارد شود و بتواند اعتقادات دینی خود را حفظ کند!
3. سطح بین خدا وبنده: مرزهای ریاکاری آنان،چنان گسترش یافته که برای تکمیل «نظام نمادین ریاکاری» لازم است اخلاص بنده در مقابل خدا دچار بازتعریف شود و در آنچه که پیشوایان دین در این مورد گفته اند تغییر صورت گیرد!
«اصل نظام» نیز ترفندی است که سران جناح راست برای حفظ ته مانده مشروعیت خود بدان متوسل می شوند، مفهومی کلی و مبهم که تعیین و تعریف آن بر عهده جناح راست است. بدین ترتیب و در چارچوب گفتمان جناح راست «اصل نظام» متنی باز و گشوده می شود بر فراز همه متن ها (دین ، قانون اساسی و …) که به دلخواه می توان هر چیزی را بر آن تقریر کرد. اگر زمانی«اصل نظام» یعنی مصرف بیت المال در مسیر انتخابات،امروز «اصل نظام» به معنای صرف بیت المال برای برج سازی و فردا یعنی خرج صیغه ها را پرداختن !
پوسته این نظام نمادین ریاکاری چنان سست و شکننده است که مشکل به نظر می رسد آنان جز برای مدتی کوتاه بتوانند دنیا را به کام خویش ببینند و در نهایت آنچه به دست خواهند آورد کامروایی کوتاه مدت و گذرا از دنیا در مقابل از دست دادن آخرت است، و این پایانی تراژیک و هولناک برای آنان است.
عباس کاکاوند
دبیر سابق واحد سیاسی جامعه اسلامی مهندسین و نویسنده سابق روزنامه رسالت

طلبه نت شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 08:41 ب.ظ http://talaba.persianblog.com

سلام....امان از یهود واسلام طالبانیسم.در مورد جنگ چهانی چهارم واین مسله ابدیت کردم بیا داداشی به حجره ما

کیمیا یکشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 10:12 ق.ظ http://monajat.persianblog.com

سلام...کی گفته عاشورا تموم شده...تا پیام عاشورا هست..عاشورا برپاست..سبز باشید و سربلند..یاحق

تبسم یکشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 12:44 ب.ظ http://bartiba.persianblog.com

سلام عاشورا هنوز هزار نکته ناشناخته دارد.

یک دوست یکشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 05:51 ب.ظ http://www.khaterat-rahbari.persianblog.com

...درسینه صفائی ازلی داری تو ...
از نور خدا دلی جلی داری تو ...
ای سبز ترین حماسه زیبائی ...
صد آینه تصویر علی داری تو ...
.......................................................................

ما به شما سر زدیم ... شما هم به ما سر بزنید ... دوستان شما در وبلاگ : خاطرات مقام معظم رهبری

موسوی دوشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 12:38 ق.ظ http://oneplus.persianblog.com

سلام از بلاگ بسیار زیبای شما لذت بردم و از اینکه من را قابل دانستید و به بلاگ من سر زدید بسیار ممنون و متشکر
باز هم به من سر بزن خوشحال میشوم نظرت را راجع به مطالب بلاگم بدانم
شادباشی

حسین دوشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 06:26 ب.ظ http://eshgh1.blogsky.com

سلام....امان از دل زینب...در ضمن...داداشی...ادرستو گم کرده...شرمنده...یه بار دیگه به این ایمیل بده....یا علی

امیر دوشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 09:10 ب.ظ http://www.kakama20.persianblog.com

زیبا بود اگر می خوای حدیث بوی سیب را بشنوی به انتظار منتظر سر بزن

ستاره سه‌شنبه 19 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 08:42 ق.ظ http://akhtaran.persianblog.com

عاشورا تمام شد؟!... عاشورا تمام نمی شود دوست عزیز... سالیان سال است که درتمام ذرات وجود کائنات جاری است... فقط هرسال در یک ماه خاص همه جمع می شوند و خاطره آن را برای هم واگویه می کنند...همین.

عشاق الزهرا [س] سه‌شنبه 19 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 04:25 ب.ظ http://fadak-110.persianblog.com

صلی اله علیک الباکین الحسین ع . . . خوش به حال اونهایی که کنار حرم ابی اباعبدالله جون دادند و آقا دستشون رو گرفت و بردشون . انشاءالله که قسمت همگی بشه . یا علی . . .

بشارت سه‌شنبه 19 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 08:51 ب.ظ http://besharat.8m.net

سلام//واقعا شرمنده از اینکه دیر به دیر میام// امید وارم که حالت خوب باشد اگه وقت کردی یه سر به خانه جدید بشارت بزن//یا علی

علی انصاری چهارشنبه 20 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 07:33 ب.ظ http://rocket.blogsky.com

سلام حاجی خسته نباشی
بله خوشا به سعادت اونا ...

حمزه چهارشنبه 20 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 09:32 ب.ظ http://khoshe.persianblog.com

سلام خیلی وقت به ما سرنزدی انشاالله موفق باشید.یا علی

الهدی پنج‌شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 06:49 ب.ظ http://al-hodaa.persianblog.com

سلام.قبلا هم اینجا امده بودم.اینبار که امدم دیدم خیلی قشنگتر شده.ببخشید نوشته اید عاشورا تمام شد ...در حالیکه شما که در میان کربلائیان ایران بوده اید بهتر میدانیدکه عاشورا تمام شدنی نیست...هرگز.وبلاگ مرا هم خوشبو کنید.

ذوالجناح جمعه 22 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 03:25 ق.ظ http://www.Zoljanah.persianblog.com

التماس دعا

[ بدون نام ] شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 01:46 ق.ظ http://metalgood2002.persianblog.com

کوچیکه هر چی عاشق حسینه

[ بدون نام ] یکشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 01:49 ق.ظ http://www.zion-islam.persianblog.com

سلام. خدا قوت

علی انصاری یکشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 08:49 ب.ظ http://rocket.blogsky.com

سلام حاج کاظم خسته نباشی دلاور
کجایی بابا خیلی وقته که ازت خبر ندارم نه وبلاگ رو بروز می کنی و نه به ما سر می زنی !!
یا حسین شهید

مهدی سه‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 11:42 ق.ظ http://akhbar30.persianblog.com

سلام حاج کاظم ، پیشاپیش فرا رسیدن سال نو را خدمت شما و خانواده محترمتان تبریک عرض می کنم و برای شما ارزوی موفقیت دارم انشاءالله که در سال اینده نیز بیش از پیش از مطالب جالب شما استفاده کنیم به امید سرافرازی کشورمان در همه عرصه ها ! راستی چرا اینقدر کم می نویسی ؟ داستانت هم که نیمه کاره موند !!

zoroo جمعه 29 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 03:40 ق.ظ http://zoroo.persianblog.com

سلام بر دو کوهه و آقا رضا. یا علی

ستاره جمعه 29 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 05:38 ب.ظ http://akhtaran.persianblog.com

سلام حاجی... امیدوارم سال خوبی در پیش داشته باشید... پر از خیر و سرشار از سلامتی... سبز باشید.

سیدفرهاد پنج‌شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 01:41 ق.ظ http://pakmardan.blogfa.com

ی فروغ تابنده کوثر! ای پرستار شهادت! تو بانوی فصاحتی و اعجاز. نطق آتشین تو قلب سنگی کوفیان را ذوب کرد، اشک از چشمان آنها به راه انداخت و به سینه های کویری شان گسیل داشت.
تو فرزند کوثری! تو جرعه ناب کوثری! نامت همیشه درس آموز عزت و یادت هماره الهام بخش شرف و مردانگی باد.

15 رجب (63 ه.ق)، سالروز شهادت بانوی فصاحت و اعجاز، فروغ تابنده کوثر، تجسم زهد، ورع، علم، عفاف و شهامت و عقیله بنی هاشم، زینب کبری (سلام الله علیها) تسلیت باد.

نرگس جمعه 29 دی‌ماه سال 1385 ساعت 06:18 ق.ظ http://man-va-gole-narges.persianblog.com

یا حسین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد